RSS

Push vagy pull – Eladjak vagy csináljak valami mást?

23 ápr

Szalagcím: Az Accenture 14 országot átfogó, több mint 2500 főt bevonó 2009-es kutatása szerint a megkérdezettek csak 16%-a mutat valamilyen érdeklődést a biztosítója iránt. A biztosításokat (szerintem mást is) inkább eladják az értékesítők, mint megvásárolják az emberek.

Push: Kell ennyi / Kell ez a könyv egy kisiskolásnak?

Push: Kell ennyi / Kell ez a könyv egy kisiskolásnak?

Eladják. Megvásárolják. Ez olyan, mint…

A vacsora asztalnál egyre gyakrabban előjön a téma: milyen iskolába adjuk a gyereke(ke)t?

Két lehetőségünk van: Push vagy pull.

Hagyományos vagy alternatív (pl. Waldorf) iskola. Előbbiben – bár a hagyományos oktatásnak is megvannak az előnyei – egy elvárt tudásmennyiséget kell a tanároknak beletölteniük (eladniuk?) a gyerek fejébe. Például fél év alatt megtanul írni mindenki. Eszi, nem eszi:

Push.

Pull: Nyelvkészséget fejlesztő játékot játszanak másodikosok a Szilikon-völgyi Waldorf iskolában.

Pull: Nyelvkészséget fejlesztő játékot játszanak másodikosok a Szilikon-völgyi Waldorf iskolában.

Utóbbiban a gyerek (életkori) sajátosságához igazodnak, és tényleg odafigyelnek az egyes emberekre, akik a saját tempójukban haladhatnak („vásárolhatnak újabb tudást és készségeket”). Itt vannak, akik 4. osztályra tanulnak meg írni. Nem erőltetett (felnőtt tanárok és tudósok által kitalált) tantárgyakat tanulnak, hanem egy-egy számukra fontos témát járnak körül sok különböző oldalról (epochális oktatás).

Sokat kérdeznek tőlük. És ők is sokat kérdeznek. Azt kapják meg, ami nekik fontos. Azt mondják rájuk, hogy kicsit nagyszájúak a többiekhez képest. De ők lesznek azok, akik 40 évesen is emlékeznek az iskolában tanultakra. Ők lesznek azok, akik kérdezni fognak egy üzleti konferencia végén. (Nem úgy, mint most decemberben a Kempinskiben: A rendezvény végén a 120 emberből senki sem kérdezett.)

Ők használni fogják, amit a tanáraiktól kaptak („vásároltak”):

Pull.

És most jön a válasz a címben feltett kérdésre: Ne, Marci, ne adj el! (Push = Az én termékem jó lesz neked) Inkább könnyítsd meg, hogy tőled vásároljanak! (Pull = A te céljaidat hogyan tudom támogatni) Fedezd fel, mint Kolumbusz az ügyfelek saját világát (hol vannak most, és hová tartanak)! Kérdezz, amennyit bírsz! És végül legyél szexi (te is és a terméked is)!

Így utánad fog „nyúlni” az ügyfél, és „behúz” (Pull) a saját világába egy közös utazásra. (Minden szó kizárólag átvitt értelemben értendő – üzenem ezúton is a feleségemnek.;o)

Ui.: Talán meglepő, de a Szilikon-völgy üzletembereinek fiókái is Waldorf iskolába járnak a New York Times szerint. (Ha lesz Göd-Los Altos charter járat, mi is oda járunk majd.) 🙂

 

Címkék:

TE MIT GONDOLSZ ERRŐL?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt szereti: