Ha a kérdezéstechnika nem megy tökéletesen, azon viszonylag gyorsan lehet segíteni. De ha a hozzáállás, a lelkesedés fogy el sok-sok év után, az nehéz dió. Egyik ügyfelünk értékesítője panaszkodott, hogy 5 év után nem látja már a fényt az alagút végén, és görcsösen ébred minden reggel. A görcsösség „illatát” pedig az ügyfelek megérzik. Nem is megy úgy a szekér.
Mit tehet ilyenkor egy sales vezető?
A 3. recept saját magamról szól. (Bár ott még nem tartunk, hogy a házi orvos engem írna fel receptre kiégés ellen.;-) Sales coachként a fenti rutin róka mellé szegődtem, havonta többször is. 2 tárgyalás között jókat beszélgettünk az alapokról, az emberről, a miértekről, a miért nemekről. Aztán láttam lehullani a hályogot és a visszatérő csillogást a szemében. Elfogadta, hogy ne rohanjon, hanem lassíthat egy-egy találkozón. Nem a mennyiség számít (most), hanem a hit, az öröm, az adni akarás. És aztán januárban „megérkeztek” a számok is: 110% a terv felett. Új saját tervek fél évre, 1 évre, 5 évre.
Ember tervez, újratervez, Isten végez.