RSS

Miért kertész?

04 Sze

Japán kert = harmónia és gyarapodás

Az ötlet, hogy kertként képzelem el a blogomat, régóta megfogalmazódott bennem. A kert ideának négy (stílszerűen) gyökere van. Ezek olyan érzések, kapcsolatok, gondolatok, amelyek a sales blogot és engem a kertészet világához fűznek.

  1. Apukám alföldi gyerek, Kiskundorozsmán született, ami ma Szeged külvárosa. Nagyon büszke vagyok rá, hogy a suli mellett kecskéket legeltetett, fejt éssatöbbi. Az anyaföld közelében élt. Úgy gondolom, tőle örököltem a természet iránti szeretetet. Egy kertész (egy földműves, egy erdész) nem percben, hanem években számol (hosszú távon gondolkodik). Sokféle eszköze van arra, hogy környezetét (a földet, a növényeket, az állatokat) befolyásolja, ugyanakkor sok dologra (például az esőre) nincs hatása. Egy jó kertész együtt tud élni ezzel a kettősséggel.
  2. A második gyökér, hogy én is sokat tudok a biológiáról, a természetről. Nemcsak szeretem, hanem ismerem is a növényeket, állatokat és embereket (kb. 9 év tanulás van emögött).
  3. Harmadszor. Nyolc éve vagyok értékesítő, és négy éve segítek tanácsadóként nagyvállalati felső vezetőknek az értékesítésük fejlesztésében. Azt látom, hogy maga az értékesítés (és annak vezetése) nagyban hasonlít a kertész munkájához: gondoskodni kell az ügyfelekről, vagy az értékesítőkről. Az erősségeiket meg kell erősíteni, bátorítani kell őket; a gyengeségeiket azonban kezelni kell, akár “sebgyógyító krémmel” vagy “metszőollóval”. Azt szoktam mondani, hogy a legrosszabb ügyfél az, amelyik az idődet rabolja. Találkozgat veled, telefonálgattok, de nem dönt, hanem csak az idődet húzza. És közben elszakít téged a potenciális, jó prospect ügyfelektől és bevételtől. E kertész analógia több szinten is igaz: az értékesítés, az értékesítési vezetés és a szervezet szintjén is, piciben is, nagyban is.
  4. A sales kertész világ építésében a negyedik gyökerem a japán kert iránti szeretet, ami a tiszteletből és alázatból ered. A japán kertet úgy tervezik, hogy minden évszakban harmóniát sugározzon, és szemet gyönyörködtető legyen. Emberi alkotás, ami megpróbálja leképezni a természetben természetesen is fellelhető harmóniát (a fák alakját, egymás mellettiségét, vagy épp a köveket helyezik el úgy, mintha az andezit sziklán éppen véletlenül nőtt volna fű vagy kövirózsa).

Hiszek abban, hogy az értékesítés világa hasonló a japán kerthez: fontos benne a természetesség, ne legyen erőltetett, agresszív, tolakodó de minden legyen a helyén, és gyarapodjon évről évre.

Minden kert más, ahogy minden értékesítési szervezet is más. Nincs két ugyanolyan. Mindenkinek a saját önazonosságához illő stílust, rendszereket, készségeket kell megtalálnia. Önállóan, egy tanácsadóval vagy éppen a sales kertész blog segítségével.

 
Hozzászólás

Szerző: be 2012.09.04. hüvelyk Az értékesítő, Kertkapu

 

Címkék:

TE MIT GONDOLSZ ERRŐL?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt szereti: