Itt ülök a londoni repülőtéren útban hazafelé. 3 nap tréning után. Kicsit fáradtan. Bár a feleségem mindig azt kéri tőlem, hogy ha már elutazom, akkor aludjam ki magam. No, majd legközelebb…
Egy nemzetközi sales tréningen a nagy klasszikus témát boncolgattuk: hogyan legyen ügyfélorientált az értékesítő. Hogyan lássa a másik szemével a világot?
Én azt láttam (a saját szememmel :-), hogy az európai csapatban majd’ mindenkinek kihívás volt a nézőpontváltás. Van olyan ügyfelem, ahol úgy mondják: „az ügyfél mellé ülés”.
Ez egy tanulható készség (tanítom is, ahol lehet). Ám IGAZÁN profin azok csinálják, akikben megvan a szenvedély, a vágy, a vadászösztön – mint a vizslában vadkacsázás közben –, hogy kiszimatolják, kinyomozzák, meg akarják tudni, hogy VALÓJÁBAN mi van az ügyfél (vagy otthon az asszony ;-)) fejében. Szívében. Múltjában. Jövőjében.
A szemében.
Ezt üzenem az alábbi videóval, amihez magyar feliratot is készítettünk.
Kedves értékesítő! Halld, lásd, érezd, „gyógyítsd” az ügyfelet!