RSS

Egy jó kereskedő mindig…

27 ápr

autoKépzelj magad elé egy kopasz, borostás, mosolygós szemű, sportos pasit! /Ne a képet nézd! :-)/ Szinte mindig baseball sapkát visel. Olyan jó fej fajta… De azért van valami csibészség a szemében… Nyugi, nem lényegültem át társkereső oldallá, csak szerettem volna, ha magad előtt látod bejegyzésem főhősét. Tényleg egy hős. A neten gyakran fekete kempó ruhában szerepel; mivel kempó edző (is). Egyébként owis apukatársam. És sok sales tréningem hőse. Egy igazi Crash test dummy: vele fejlesztettem tökélyre új módszeremet, ahol a tréningek végén profi ügyféllel tárgyalhatnak a résztvevők – kipróbálandó, amit tanultak. Az én hősöm olyan, mint egy jófajta sampon: 3 az 1-ben – ült már ügyfél oldalon (volt CFO), értékesítő oldalon (kereskedelmi igazgatóként, KKV vállalkozóként) és végül még képzett coach is. Az anyját! (Na, őt nem ismerem. ;o)

Szóval, ő kezdett el sztorizni az egyik tréningen arról, hogyan lehet kiütni a konkurenseket leendő ügyfelünk fejéből. Baseball ütő nélkül. Csak egy sztori, semmi más. (Steve Jobs után szabadon.)

„Egyik ismerősöm autókereskedő. Ő mesélte, hogyan csábította vissza a betérő potenciális ügyfeleket. Nem csinált mást, csak annyit mondott tesztvezetés előtt a kocsi kulcs átadáskor:

– Az autót teletankoltuk; vezessen nyugodtan. Egy jó autókereskedő mindig teletankkal adja át az autót az ügyfélnek.

A tesztkör után a látogató persze távozott. Számos más autószalonba is elment. Beszélgetett fűvel-fával. Sokféle autóba beült. A kormány mögé huppanással egyidőben ránézett a benzin szintre, és mindig eszébe villantak az első kereskedő szavai. Ugyanis Magyarországon az autópiacon az a szokás, hogy tesztvezetéskor NINCS tele a tank. Sőt, csont száraz. Nehogy má’ kéjutazásra menjen a kedves kuncsaft… Ettől a pillanattól kezdve ott zakatolt emberünk fejében, hogy ez nem is „igazi kereskedő”. Nem is tudott objektíven ítélkezni az autóról. Végül visszatért a fenti szalonba, ahol végre egy IGAZÁN JÓ autókereskedőtől vásárolhatott. És nem volt egyedül. Sokan tértek vissza (többek között) a teletankra hivatkozva.”

Hát így szólt a hősies történet. Ha megfogadjuk a tanulságot, saját sales-es történetünknek is hősei lehetünk. Csak a piaci versenyelőnyünket kell belevarázsolni egy mondatba, amikor éppen érzékeny pillanatban van ügyfelünk (ajánlat felvezetésekor, kifogáskor vagy a zárás során):

„Egy jó bank kinagyítja az apróbetűs részt.”

„Egy jó orvoslátogató nem mutogat unalmas prezentációkat.”

„Egy jó ingatlankereskedő kíváncsi a vásárlás okaira is.”

„Egy jó sales tanácsadó blogot ír…”

…Hősökről. Hősöknek. Hősködés nélkül. – Hősök tere. A neten. Hő, de laza befejezés… ;o)

 
 

Címkék: , , ,

TE MIT GONDOLSZ ERRŐL?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt szereti: