RSS

Nem vagyok Superman

05 aug
Beszélgessünk

Beszélgessünk

A múlt héten bent a cégnél Viktor így szólt a tanácsadókhoz: “Jön a 2. félév, nyomjuk meg az értékesítést! Nem kérek mást tőletek, csak azt, hogy BESZÉLGESSETEK az ügyfelekkel.”

Nem hittem a fülemnek! Oly’ sok cég kereskedelmi vezetőjét hallottam már megnyilvánulni. Egyik sem tudta ilyen tömören és egyszerűen megfogalmazni, hogy mit szeretne. És ami még fontosabb: egy nagy kő esett le a szívemről. Az elvárások, a megfelelés, a célszámok sulykolása helyett csak annyi kell, hogy beszélgessünk. Röhejes, de azóta is itt duruzsol a fülemben: “nem értékesíteni megyek holnap, hanem beszélgetni”. Felszabadító erővel hat, és a tét súlyát pihe könnyűvé teszi. Nem tűnik el a tét, csak humanizálódik, stresszmentes lesz.

Hisz egy beszélgetés rólunk szól. Rólam és az ügyfélről. Meg az ügyről. De nem az eladásról, amit Superman értékesítők vallanak, keresztüldöngölve a konkurencián (és néha magán az ügyfelen is). Nem ma kell – izzadságszagú – eredményt felmutatnom, hanem holnap; 1-2-3 beszélgetés eredményeként. Nem vagyok Superman, és nem is ezt tanítom.

Úgy látom, így is elfogadsz kedves ügyfél. Sőt.

***

Superman témában ajánlok – Lois és Clark képregényei helyett – néhány további postot is:

Superman kellékek | Páncél nélkül | Ez nem játék?

 
Hozzászólás

Szerző: be 2013.08.05. hüvelyk Az értékesítő, Sales vezetés

 

Címkék: , , , ,

TE MIT GONDOLSZ ERRŐL?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt szereti: